Program Minimalizace šikany pro školy

Nabídku aktuálních seminářů najdete zde.

Program Minimalizace šikany (MIŠ) pro školy je implementační, tzn. že jeho ambicí je nejen kvalitně vzdělat pedagogy, ale dosáhnout výrazných pozitivních změn v praxi školy. Program je složen ze tří základních částí a je nabízen jako ucelený systém; ve výjimečných odůvodněných případech lze realizovat jeho jednotlivé komponenty.

Účastníci programu

  • si osvojí dovednosti v oblasti tvorby bezpečného klimatu a práce s ním v souvislosti s prevencí šikany
  • se naučí rozpoznat šikanu a její jednotlivá stádia ve vrstevnických skupinách
  • pochopí proces šikany a naučí se, jak účinně zasáhnout v jednotlivých fázích tohoto procesu
  • formou tréninku se naučí vést rozhovory s jednotlivými aktéry v procesu řešení šikany ve škole
  • prožitkovou formou si ověří vnitřní fungování narušených vztahů ve skupině a vyzkoušejí si, jak efektivně cíleně pracovat se vztahy a se třídou jako dynamickou skupinou

Lektoři: : zkušení lektoři a konzultanti programu Minimalizace šikany – etopedi, psychologové a speciální pedagogové – odborníci pracující v oblasti pomáhajících profesí, kteří spolupracují se školami.

Komponenty programu

01 – VZDĚLÁVÁNÍ
Cíle: Účastníci se naučí

  • jak cíleně budovat bezpečné klima.
  • posoudit, co je projev šikany a co není, porozumět projevům chování, které mohou být projevem šikany
  • určit konkrétní stádium a posoudit závažnost šikany podle projevů
  • adekvátně zasáhnout, vyžádat si konkrétní podporu.

Rozsah: 3×2 dny (48) hod

Určeno: pedagogům – celý sbor školy nebo jeho část

Metodika: Vzdělávání kombinuje metody přednášky, prožitkové aktivity, tréninku konkrétních dovedností, sdílení osobních zkušeností, praktických úkolů v praxi.

Poznámka: Vzdělání pro vedoucí pracovníky se mírně liší obsahem i formou od vzdělávání pedagogů

02 – WORKSHOP – Tvorba školního programu proti šikaně.
Cíl: Na základě zjištění ze vzdělávacího programu nastavit v týmu konkrétní školy Strategii prevence šikany a akční plán účinných opatření. Posoudit účelnost a užitečnost takových opatření.

Rozsah: 6 – 20 hod – podle cílů, stavu preventivních strategií školy, počtu účastníků,.. atd. Workshop je jednodenní až dvoudenní.

Forma: doporučujeme výjezdní

Určeno: tým širšího vedení školy – ředitel, ZŘ, metodik prevence, školní psycholog, výchovný poradce, zástupci metodických kabinetů, koordinátor ŠVP,…

Metodika: facilitovaný workshop, konzultace

03 – KONZULTAČNÍ PODPORA REALIZACE změn a zavedení strategie do života školy
Cíl: Změna praxe školy, např. učitelé se učí zvládat konkrétní situace (např. běžné konflikty mezi žáky) jiným způsobem, zavádí se procesy diagnostiky vztahů ve skupině, sběru a toku informací, metody preventivní práce s třídními kolektivy, ošetření rizikových prostorů školy, zveřejnění nových pravidel apod. Podporou zavádění změn je externí konzultant, který na školu pravidelně přijíždí a pomáhá prosazovat a usadit konkrétní změny.

Rozsah: 4-12 konzultací během 6-10 měsíců

Forma: ½ – 1 denní návštěva konzultanta na škole

Určeno: konkrétním pedagogům, celému sboru nebo členům vedení – podle konkrétního charakteru zaváděné změny

Metodika: konzultace, supervize, mentorink, kaučink, facilitace, přednáška

CENA částí 1-3: Cena se odvíjí od velikosti sboru, rozsahu realizované podpory v kroku 2. a 3. programu, zvolené formy, ad. Na požádání se vás vyptáme na podrobnosti a zkalkulujeme vám konkrétní nabídku.

Rovněž poradíme možnosti a pomůžeme na program získat finance z grantů nebo jinak.

 

Objednávka programu:

 

Kontaktní formulář